Nederlands / English

Ryanne Blaauw

HR Specialist, Jacobs Douwe Egberts

Aanleiding

Jacobs Douwe Egberts werkt al jaren samen met How Company op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. Veel mensen die bij Douwe Egberts werken hebben deelgenomen aan het open programma Communication for Excellence. Vanuit de organisatie kwam er steeds meer vraag naar programma’s van How Company, dat er is besloten dit incompany te organiseren in groepen van 12 deelnemers op een externe locatie. Ryanne: “Naast een financiële overweging zien wij ook een ander groot voordeel om dit met collega’s samen te doen. Vaak zijn het jonge mensen bij wie de huidige functie een tweede stap in hun loopbaan is. In een training herkennen zij de situaties van elkaar op de werkvloer. Ook geeft dit programma ze net dat duwtje in de rug om nog succesvoller te zijn en sneller te groeien als persoon en als professional.”

Aanpak

Meerdere keren per jaar wordt het 3-daagse programma Communication for Excellence, dat voor het grootste gedeelte overeenkomt met het open programma, op de agenda gezet bij Jacobs Douwe Egberts voor medewerkers en leidinggevenden die zich intern kunnen inschrijven. Ongeveer 4 weken later staat er (per programma) een dagdeel gepland, waarbij iedereen weer bij elkaar komt. Voor de mensen die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van leiderschap kunnen zich aanmelden voor Leadership for Excellence. Dit is een vervolg op de Communication for Excellence en wordt regelmatig door de mensen van Jacobs Douwe Egberts in de open variant gevolgd, omdat deze nog niet incompany bij hen wordt aangeboden.

Wanneer je echt wilt investeren in mensen en ze wilt laten groeien, dan zijn de programma’s van How Company daar heel geschikt voor. Een toegevoegde waarde voor leiders en professional.

Resultaat

Ryanne krijgt regelmatig enthousiaste reacties terug van de mensen die een programma van How Company hebben gedaan. “Naast deze programma’s van How Company, hebben we ook andere opleidingen en trainingen die onze mensen volgen, maar juist bij How Company geven ze expliciet terug dat het veel impact heeft gehad. Ze krijgen meer inzicht in hun eigen gedragingen en zien waar ze zichzelf tegenhouden om er meer uit te halen. Doordat het niet alleen gaat om het leren van vaardigheden, maar juist ook een laag dieper gaat naar houdingsniveau, zorgt dit ervoor dat het ook echt beklijft na afloop van deze intensieve dagen.” Over How Company zegt ze: “We kunnen snel met ze schakelen en ze zijn flexibel. Ook wanneer wij een vraag hebben dat buiten het reguliere programma valt denken ze met ons mee en zijn ze sparringpartner. Als wij een specifieke voorkeur hebben voor een trainer of specifieke datum, is er in overleg altijd veel mogelijk.” Naast de inhoud van de programma’s zijn het de trainers die het verschil maken. “De trainers confronteren en spiegelen, maar doen dit altijd oprecht en met respect op een authentieke manier.”

Over Jacobs Douwe Egberts

Jacobs Douwe Egberts is een internationaal koffie- en theebedrijf met het hoofdkantoor in Nederland. Hun koffie- en theeproducten zijn wereldwijd in meer dan 45 landen verkrijgbaar. Van de totale jaaromzet van € 2,7 miljard wordt bijna driekwart gerealiseerd in markten waarin zij dominante posities innemen.
De onderneming is onderverdeeld in drie divisies: Retail-West-Europa, Retail-Rest van de Wereld en Out of Home, die een complete reeks van warme dranken aanbiedt middels geavanceerde machines. Ze verkopen hun koffie- en theeproducten met name aan supermarkten, warenhuizen en internationale inkooporganisaties, terwijl de Out of Home-klanten variëren van multinationals tot kleine familiebedrijven waar ze -direct of indirect- via hun wereldwijde netwerk van distributeurs aan leveren.

www.jacobsdouweegberts.com

Meer informatie

Meer weten over ons totale aanbod programma's ?

Hier vind je informatie over Open programma’s, Maatwerk programma’s en Coaching.

Contact

Jeroen Siedenburg

Managing Partner


+31 (0)6 53 97 18 24

Kernwoorden

Maatwerk programma

In-company

Teamontwikkeling

Management- en leiderschapsontwikkeling

Communicatie

FMCG