Vacature Business Development Manager Open Trainingen

Wij ontmoeten graag een nieuwe collega in de rol van Business Development Manager Open Trainingen

Binnen ons hechte How Company team zijn wij op zoek naar een nieuwe collega die commercieel verantwoordelijk en het “gezicht” is voor al onze open trainingen. Via onze open trainingen schrijven op jaarbasis vele honderden mensen zich individueel in om zich te ontwikkelen in thema’s zoals Persoonlijke- en Leiderschapsontwikkeling, Communicatie en Effectief Samenwerken.

Wie willen wij graag ontmoeten?
Wij zoeken een enthousiaste en ambitieuze nieuwe collega die vol energie bestaande en nieuwe klanten gaat bezoeken, het gesprek aan tafel durft en kan voeren en dat weet om te zetten in concrete resultaten. Daarnaast is het voor ons belangrijk dat je goed past binnen ons team en de bedrijfscultuur van How Company. Dat betekent dat je naast je sterke commerciële instelling ook beschikt over oprechte interesse in andere mensen en in wat hen bezighoudt. Waar How Company voor staat en uitdraagt is dat “iedereen het recht heeft zijn maximale potentieel te ervaren”. Dit geldt natuurlijk ook voor onze nieuwe Business Development Manager. Binnen ons team wordt verwacht dat iedereen er voor open staat om zich te blijven ontwikkelen en te groeien als mens in zijn/haar rol. Ben jij die ‘verbinder’ op menselijk vlak? En stel je jezelf ook open naar anderen, zowel binnen als buiten het team? Dan komen we graag met je in gesprek!

Hoe ziet dat in de praktijk eruit?
De Business Development Manager Open Trainingen is commercieel verantwoordelijk voor de trainingen met open inschrijvingen. De Business Development Manager Open Trainingen zorgt dat iedere open training rendabel is met genoeg deelnemers. Deze rol heeft een sterke externe focus en richt zich zowel op relatiebeheer bij bestaande klanten maar zeer zeker ook acquisitie voor new business. Als Business Development Manager heb je veel externe afspraken bij klanten/prospect (veelal HR Managers, Learning en Development Managers of Lijn Managers) en adviseert in de meeste gevallen telefonisch of per email de individuele deelnemers. In de aanloop naar een open training en achteraf ben jij het gezicht en aanspreekpunt voor de individuele deelnemer.  Daarnaast zorg je ervoor dat het standaard proces (o.a. administratie) rondom de open inschrijvingen optimaal verloopt met behulp van je collega’s op kantoor. Ben je niet op extern klant bezoek dan verricht je je werkzaamheden afwisselend vanuit huis of kantoor How Company.   

Welke ervaring/affiniteit heb je nodig voor deze rol?

  • Ruime ervaring in persoonlijke verkoop/acquisitie B2B
  • Veel kennis en ruime ervaring in Human Resource Management/Learning & Development/Trainingen
  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding
  • Passie en gedrevenheid om mensen verder te helpen
  • Je houdt van zelfstandig werken, maar verliest het organisatiebelang niet uit het oog
  • Ervaring in plannen maken en gestructureerd toewerken naar de realisatie hiervan
  • Uitstekende uitdrukkingsvaardigheden in woord en geschrift in het Nederlands
  • Voldoende kennis om goed uit te drukken in het Engels
  • Affiniteit met moderne (online) marketingtechnieken
  • Verder ben je proactief en ga je er vol voor als je kansen ziet liggen. Je weet wat je wilt en laat je niet zomaar uit het veld slaan. Je bent een betrokken collega, gezellig en beschikt over een gezonde dosis humor.

Wat kun jij van How Company verwachten?
How Company maakt alweer 20 jaar “het verschil” bij onze zakelijke klanten en de duizenden deelnemers die de kracht van onze trainingen hebben ervaren. Wij faciliteren en leren hen hoe je op de werkvloer of binnen een team je dingen anders kunt doen en daardoor veel meer gaat bereiken met minder moeite. Dat talenten meer tot zijn recht komen en men daarbij meer plezier ervaart. Daar gaan wij voor! En dat begint natuurlijk ook binnen ons eigen team, dat kun je dus ook van ons verwachten. Naast een goed salaris (passend bij ervaring en achtergrond), een prestatie afhankelijke bonus, mobiele telefoon, laptop en auto, bieden wij vooral ook:

  • Een uitdagende en dynamische werkomgeving met uiteraard alle mogelijkheden om je verder te ontwikkelen als professional maar zeker ook als mens
  • Een open en transparante organisatie cultuur, waarbij ieder teamlid even belangrijk is
  • Veel ruimte voor eigen initiatief en mogelijkheid om mee te denken
  • Een professionele werkomgeving in combinatie met een bijzondere informele werksfeer waarbij de mens centraal staat

Je start met een grondige interne opleiding op het vlak van onze dienstverlening inclusief het  zelf volgen van enkele open trainingen als deelnemer, waardoor je je zelf snel kan ontwikkelen als het gezicht van How Company voor onze Open Trainingen.

Je werkt zeer nauw samen met al onze mensen binnen het team. Je aanspreekpunt is Jeroen Siedenburg Managing Partner van How Company.

Over How Company
Wij geloven dat ‘Iedereen het recht heeft zijn maximale potentieel te ervaren’. Wij zijn een organisatie waar de mens centraal staat, want dan alleen kan het verschil gemaakt worden! Wij verzorgen al bijna 20 jaar zeer succesvol zakelijke Open en In-company trainingen met thema’s als Persoonlijke- en Leiderschapsontwikkeling, Communicatie, Samenwerken en Cultuur. Dit doen wij voor uiteenlopende grote internationale organisaties, maar ook voor het MKB, verschillende soorten non-profit sectoren en in de topsport. De kwaliteit die wij leveren is van een hoog niveau, wat zich o.a. vertaalt in een zeer hoge en constante klanttevredenheid. Dat blijkt uit het mogen voeren van het CEDEO klanttevredenheid keurmerk over onze totale dienstverlening. Ook op het online platform Springest, waar trainingsbureaus worden beoordeeld, zijn onze scores bijzonder hoog, gemiddeld een 9.4! Het How Company team bestaat uit 17 personen en wij zijn gevestigd vlakbij Amsterdam-Noord in Landsmeer. Zie verder ook www.howcompany.nl voor meer informatie over onze organisatie.    

Spreekt How Company en de rol jou aan? Stuur dan voor 18 mei 2022 een motivatiebrief en CV naar jeroen@howcompany.nl. Heb je voordat je wilt reageren een vraag? Dan kun je Jeroen Siedenburg ook bellen op 06-53971824.