Patricia Surendonk

CEO, Burg Group

Aanleiding
Vanuit verschillende hoeken had Patricia positieve verhalen gehoord over de programma’s van How Company. “We merkten binnen ons Management Team dat de samenwerking niet altijd optimaal was, met name om ruimte aan de ander te geven tijdens gesprekken”. Alle MT-leden binnen Burg Groep hebben vervolgens aan het open programma Communication for Excellence deelgenomen. “De manier waarop we nu met situaties omgaan is zeker veranderd. We zijn bewuster van onze eigen rol, kijken meer naar wat de ander nodig heeft waardoor er meer mogelijkheden en oplossingen ontstaan. Daarbij merk ik dat we allemaal in gesprekken eerst een stap terug zetten en niet meer gelijk in mening of oordeel schieten.” Met deze ervaring was het voor Patricia een logische stap om How Company te benaderen om op strategisch niveau mee te laten kijken en zo te verhelderen wat nu precies de kern van de organisatie is.
Thema's:
  • Persoonlijke leiderschap
  • Communicatie
  • Leiderschap
  • Maatwerk
  • Incompany
  • Teamontwikkeling

Het gezamenlijk bepalen, uitspreken en vastleggen van onze identiteit geeft een commitment naar elkaar als MT en duidelijkheid en focus waar we voor gaan naar de rest van de organisatie.

Aanpak
Het management team, bestaande uit 4 leden, zijn samen met de trainer 2 dagen aan de slag gegaan om de identiteit, visie en waarden uit te werken. Daarover zegt Patricia: “Waar we 2 jaar mee bezig waren geweest hebben we nu binnen 2 dagen vastgesteld vanuit een gezamenlijke overtuiging.”
Resultaat
De eerste stap tijdens deze 2 dagen was het naar boven krijgen van wat wel en niet werkte, zowel wat betreft binnen de organisatie als voor ieder persoonlijk. De trainer wist de discussie telkens tot de essentie terug te brengen waardoor snel helder werd waar het om ging en identiteit, visie en waarden duidelijk bepaald zijn. “Het is voor ons weer duidelijk wat we uit willen stralen en welke kant we met onze organisatie op willen.” Over How Company zegt ze: “Het voelt als een partnerschap wat we met How Company hebben. Niet alleen voor een training, maar voor de toekomst. Dit doen ze door hun openheid, vertrouwen, professionaliteit en de passie om mensen verder te brengen”.
Over Burg Groep

Burg Groep is een toonaangevende, Europese producent en een internationale totaalleverancier van gefermenteerde azijnen, siropen en vloeibare huishoudelijke reinigingsmiddelen. In samenwerking met hun business partners en met de kennis van hun markten en producten streven zij naar innovatieve, duurzame, logistieke en specifieke oplossingen. Zij zijn zuinig in het gebruik van hun grondstoffen en energie. Dit bevordert een scherpe kostprijs voor hun producten.

www.burggroep.com